FRAKT & LEVERANS

FRAKT & LEVERANS

Frakt och leverans

Nordic Motor Center levererar varor i hela världen. Fraktkostnad tillkommer alltid utöver varans pris. Aktuellt fraktpris för varan visas i kassan beroende på varans vikt och till vilket land varan ska levereras till. När du handlar i vår webshop kan du välja på att få varan skickad till dig med Schenker eller att avhämta varan hos Nordic Motor Center.

  • Frakt med Schenker
  • Avhämtning hos Nordic Motor Center - kostnadsfritt

Leveranstiden på varorna du kan handla i vår webshop är förväntande leveranstider, det vill säga uppskattade leveranstider. Den förväntade leveranstiden av varan framgår på den aktuella varusidan på Sajten och på orderbekräftelsen. Om Nordic Motor Center mot förmodan inte kan leverera en vara inom angiven förväntad leveranstid kommer Du informeras om förseningen och upplysas om en ny förväntad leveranstid. Nordic Motor Center är inte skadeståndsskyldiga vid försenat eller uteblivet gods.

Frakt med Schenker

Nordic Motor Center skickar varor i hela världen med transportören Schenker. Schenker kör ut godset till dig, till den leveransadress som du uppgett på ditt konto eller i kassan.

Avhämtning hos Nordic Motor Center

Du har som kund alltid möjlighet att hämta ut din beställning hos oss helt kostnadsfritt. Välj avhämtning i kassan så debiteras du ingen fraktkostnad.

När din beställning är redo att hämtas meddelas du via mail att varan finns klar att hämta ut.

För att hämta ut din beställning, ta med ditt ordernummer och giltig ID-handling.

Ej uthämtade paket

Hämtar du inte ut ditt paket innan det skickas tillbaka till oss medför det en frakt- och hanteringskostnader. Beroende på paketets storlek och vikt tillkommer det kostnader enligt speditörens fraktkostnader.

Transportskada

Skulle hela eller delar av din beställning vara skadad vid leverans p.g.a. skada vid transport ska detta meddelas till vår transportavdelning, välj order som ämne i ditt meddelande. Ange ditt ordernummer för att förenkla hanteringen av ärendet.

Sök efter ditt paket

När din beställning lämnar vårt lager kommer du kunna hitta KolliID för din leverans på Min sida.

Om du har frågor kring frakt och leverans är du välkommen att kontakta vår transportavdelning.

Retur av stomme inom Sverige:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla returfrakter inom Sverige ska ske med Schenker och med de bifogade fraktdokumenten på produkten från Nordic Motor Center. Returfrakt bokas hos Schenker på telefon 031-7038000. Fäst adresslappen på godset. Avsändarens exemplar ska chauffören skriva på. Avsändarens exemplar behåller ni sen som underlag för att styrka att godset har blivit hämtat. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte.

Retur av stomme från övriga länder:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla utrikes returfrakter ska alltid bokas av Nordic Motor Center. För att boka returfrakt från utlandet vänligen kontakta vår transportavdelning på e-mail transport@nordicmotorcenter.se så bokar Nordic Motor Centers transportavdelning returfrakten åt er. Märk ert e-mail med bokning returfrakt av stomme och ordernummer för ert köp. Ni finner ordernumret på er orderbekräftelse och er faktura. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte.

När Nordic Motor Center mottagit och godkänt stommen så skapas en kreditfaktura på stomavgiften. Kreditfakturan på stomavgiften ska i första hand utnyttjas och dras av vid betalning av en öppen debetfaktura. Har ni ingen öppen debetfaktura att dra av kreditfakturan emot så ska ni skriftligen uppge era bankuppgifter per post eller e-mail till: administration@nordicmotorcenter.se så utbetalas kreditfakturan till er snarast.

KONTAKTA OSS FÖR DIN OFFERT IDAG

KLICKA HÄR

Följ vårt nyhetsbrev

Fyll i dina uppgifter och få tips och inspiration om allt som rör din motor.